آرشيو وبلاگ New Games دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 19:43 :: نويسنده : shervin
سال 2005 بازیساز بزرگ سودا 51 (Suda 51) با شینجی میکامی (Shinji Mikami) خالق Resident Evil رابطه خوبی پیدا كرد و آن ها از همان سال قصد داشتند یك بازی ترسناك با كمك هم بسازند. نتیجه كار، عنوانی عجیب، ولی قابل پیش بینی است. Shadows of the Damned بازی نامتعارفی است كه دیوانگی و غیر منطقی بودن خود را از ذهن سودا 51 خالق آثاری چون Killer7 و No More Heroes و بخش دلهره آور و ترسناك، در كنار اكشن آشنای خود را از میکامی قرض کرده است. آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) آهنگساز و صداگذار معروف سری Silent Hill پس از تكمیل كردن كار خود در Silent Hill: Shattered Memories اعلام كرد كه از No More Heroes خیلی خوشش آمده و دوست دارد به Grasshopper Manufacture بپیوندد. گردهمایی این نام های بزرگ، بازی Shadows of the Damned است كه در جهنمی عجیب اتفاق می افتد. داستان
داستان بازی ماهیت یك سفر را دارد كه ایستگاه های زیادی در راه آن وجود دارند. به طور کلی، ستون اصلی این سفر، پیدا كردن پائولا است و بس. Shadows of the Damned در تمام بخش های خود یك بازی عجیب است. شیاطین جالبی در بازی وجود دارند كه عاشق توت فرنگی هستند و برای خود كتاب داستان دارند، موسیقی گوش می دهند و یا با دلالی پول به جیب می زنند. این بازی تركیبی از طنز سیاه، ولی فوق العاده بامزه با خشونت و وحشت بی مرز است. در حالیكه به حوادث و یا حرف های بامزه جانسون می خندید، از جو ترسناك بازی دچار دلهره می شوید. بازی پر از نمادهای مذهبی و سمبولیك است كه از نمونه های واقعی و یا تعاریف افرادی مثل یوحنا و یا دانته از جهنم شكل گرفته است. انسان هایی با سر بز، مكان هایی كه بازی در آن اتفاق می افتد و تمام Boss Fightهای بازی از روی روایات و نمادهای واقعی ساخته شده كه باعث می شود Shadows of the Damned عنوانی غنی از نظر نمادپردازی باشد.
موسیقی/صداگذاری
متأسفانه صداگذاری محیط بسیار بد كار شده است. Shadows of the Damned همانند عناوین یك دهه پیش از محیطی صامت تشكیل شده است. مثلاً وقتی شما در یك منطقه باز و بزرگ هستید، هیچ صدایی جز صدای پا و یا شلیك گلوله شنیده نمی شود. این در حالیست كه در بازی مثل Alan Wake صداگذاری محیط سهم بزرگی در القای اتمسفر آن دارد. در عوض صداگذاری شخصیت ها عالی است. گارسیا خیلی بد دهن و بامزه صحبت می كند و جانسون هم بر خلاف چهره وحشتناك خود، صدایی نازك و قلبی نازك تر دارد كه رابطه این دو شخصیت را خیلی جالب می كند. گیم پلی
بازی در خیلی از مواقع به سبك بازی های سودا 51 تغییر می كند و به طور كلی گیم پلی بازی عوض می شود. مثلاً در یكی از مراحل، بازی دو بعدی می شود و گرافیك بازی به یك نقاشی روی كاغذ تغییر می كند. مینی گیم های زیادی در بازی وجود دارند كه در حقیقت مراحل اصلی بازی هستند. تاریكی، دشمن اصلی گارسیا است و معماهای جالبی با استفاده از تاریكی در بازی طراحی شده و بعضی از دشمنان همانند Alan Wake از تاریكی تشكیل شده اند كه باید با شلیك نور به آن ها این لایه را برداشته و سپس کارشان را یکسره کنید. طراحی دشمنان فوق العاده است. شیاطین و هیولاهای ترسناك و عجیب و غریبی در بازی وجود دارند كه تعداد بسیار متنوعی دارند. مشكلاتی در كنترل شخصیت اصلی وجود دارد و عجیب است که چرا سازندگان به آن ها توجهی نداشته اند. به طور كلی Shadows of the Damned گیم پلی جدیدی ندارد، ولی فضایی كاملاً نو خلق می كند. نتیجه گیری
|
||
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
|
||
![]() |